APL-träff för våra ettor

Idag har vi haft möte med handledarna som skall ta emot våra elever på sina första Apl veckor. Vi har pratat och planerat för elevens lärande på arbetsplatsen i förhållande till målen för utbildningen.

Det var 22 förväntas fulla elever som efter två timmar fick smyga iväg med sina handledare och diskutera schema och vad deras förväntningar på arbetsplatsen är. Man känner en stolthet att se dem sträcka på sig visa sitt intresse för att sedan komma tillbaka till klassrummet med ett brett leende och ord som ,"jag har världens bästa handledare", " vilket bra schema", " jag kommer lära mig jättemycket". Efter en dag som denna när man först har haft handledarutbildning för blivande handledare, till att möta handledare som är utbildade, ger mig som lärare en "kick" av tillfredställelse. Vilket bra jobb jag har och vilka fantastiska handledare det finns därute. Inte nog med det- se upp! En nu generation med undersköterskor äntrar marknaden och vi kommer att få se goda omsorgsmänniskor i dem// En av mentorerna för VO16


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: